Organisatie

Hieronder vindt u een aantal organisatorische zaken:

Huishoudelijk Regelement

Het huishoudelijk regelement vindt u hier.

Financieel beleid

Het financieel beleid vindt u hier.

Contributie

Voor het lidmaatschap is een maandelijkse contributie vastgesteld van € 15,00 voor de jeugdspeltakken (Bevers, Welpen, Scouts, RSA482, Roverscouts en Stam2) . Voor leden die ook leiding zijn geldt een gereduceerd tarief. 
Eens per jaar na een goedkeuring van de groepsraad(januari) kan het bedrag worden verhoogd met het prijsindexcijfer, zoals die door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. U wordt tijdig over deze prijsverhoging geïnformeerd.

Incasso
De contributie wordt door middel van een automatische incasso rond de 15e van iedere maand door de penningmeester geïnd. Dit gebeurt ook tijdens de zomermaanden. 

Inschrijfkosten
Scouting Schutgraaf hanteert geen inschrijfkosten.

Gelrepas
Voor leden met een smallere beurs hebben we afspraken gemaakt met de gemeente Arnhem, Duiven, Renkum, Rheden, Rozendaal, Westervoort en Zevenaar. Als u gebruik wilt maken van deze regeling kunt u per email contact opnemen met de secretaris. U dient jaarlijks een geldige Gelrepas te tonen; om te bepalen of u voor deze vergoeding in aanmerking komt.

Opzeggen lidmaatschap
Voor het opzeggen van het lidmaatschap geldt een termijn van 1 kalendermaand, graag per e-mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). De secretaris stuurt u dan per e-mail een bevestiging van de beëindiging van het lidmaatschap en het stopzetten van de automatische incasso.
Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt te allen tijde per e-mail contact opnemen met de penningmeester (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

AVG

Wij hanteren de privacywet (AVG) van Scouting Nederland. De kunt u bekijken op de volgende site: https://www.scouting.nl/privacy

Groepsraad

De groepsraad is het beslissingsorgaan binnen de groep. Hier worden beslissingen genomen die de toekomst van Scouting Schutgraaf beïnvloeden. Alle functies worden hier vertegenwoordigd in een vergadering die drie keer per jaar plaatsvindt.

Groepsoverleg

Het groepsoverleg gebeurd zes keer per jaar. Hier worden allerlei operationele kwesties tussen speltakken onderling besproken.

Bestuurdersoverleg

Dit overleg vind vijf keer per jaar plaats. Er zijn veel zaken die binnen Scouting Schutgraaf moeten worden geregeld, maar niet van invloed zijn op het spel van scouting maar op de organisatie van de groep. Denk aan bijvoorbeeld een verbouwing, subsidies of facilitaire zaken. Tijdens een bestuursvergadering wordt er over deze zaken gesproken.

Commissies

Binnen Scouting Schutgraaf zijn we continu bezig met het ontwikkelen van de groep en het spelaanbod. Dit zijn vaak projecten met een korte looptijd. Om deze projecten uit te voeren, stellen wij vanuit onze eigen vrijwilligers groepjes samen die een project gaan uitvoeren.

Op dit moment hebben wij de volgende commissies:

  • PR Commissie:
    Zij zijn bezig met het werven van leiding en leden, het onderhouden van contacten met derden en het laten zien wat Scouting Schutgraaf te bieden heeft. Dit door middel van bijvoorbeeld berichten op onze sociale media.
  • Gebouwcommissie:
    De gebouwcommissie is continu bezig met het onderhouden en verbeteren van de Steenen Camer en het achterveld.